Заняття № 1



Тема: Механізація і автоматизація всіх етапів процесу діловодства.

Мета: 1) Вивчення етапів діловодства.

2) Зіставлення конкретної організаційної техніки для кожного етапу ділового процесу.

3) Виховати прагнення до правильного і раціонального застосування організаційної техніки.



Вигляд: Лекція.


Хід занять



1. Вітання, перекличка по журналу.

2. Актуалізація накопиченого досвіду – визначення знань учнів 2-го курсу по оргтехніці.

3. Повідомлення нових знань:

Механізація і автоматизація в роботі з документами.



Новітні технології обробки документів.



Механізація і автоматизація процесів роботи з документами в кожній установі є засобом підвищення продуктивності і облекчение роботи її персоналу.

Упроваджувати механізацію і автоматизацію необхідно на всіх етапах справочинного процесу: під час підготовки документів, їх копіювання і оперативного розмноження, експедиційної розробки, реєстрації і пошуку, оперативного збереження і транспортування, контролю виконання і т.д. Засоби механізації і автоматизації роботи з документами повинні відповідати один одному і передавати можливість їх об'єднання в єдину систему.

Склад програмного забезпечення і комплекти засобів, які використовуються, залежать від конкретних умов роботи з документами, а саме:

- організаційної структури установи, роботи персоналу, кількості і змісту документів, потреб в оперативній і ретроспективній інформації, ступені централізації робіт з документами.

Комплекс технічних засобів повинен забезпечувати збереження і передачу інформації, її запис на машинні носії, введення в ПК, рішення задач і ведення результатів обробки, сумісність з іншими системами.

Сучасний технологічний рівень вимагає мініатюризації об'єму. Новинки типу мікроелементів і пам'яті на циліндрових магнітних доменах дали можливість зберігати на невеликому диску такий об'єм інформації, для якого раніше були необхідні великі споруди з численними картотечними блоками бази даних.

Мікропроцесори забезпечують доступність персональних електронно-обчислювальних машин, а мир технологічних машин що перестворює на великі інтелектуальні установи.

Безумовно, організації, які мають справу безпосередньо з технологіями вищого рівня, швидко реагують на нові розробки і нововведення. А щоб зберегти контурентоспособность, потрібно не відставати від розробок, які впливають на ефективність їх діяльності.

Неабияке значення в здійсненні обміну інформацією в організаціях грають сучасні інформаційні технології.



4. Підбиття підсумків занять – у формі діалогу з учнями сформулювати, як велася робота з діловими документами в 20 столітті (машинка, що пише, в більшості випадків) і 21 столітті (сучасні ПК і цифрові апарати).

5. Домашнє завдання: конспект (1 стор.) сучасної оргтехніки (МР3 плеєри) з журналу СHIP





Заняття №2


Тема: Комунікаційна техніка

Мета: 1. Вивчення телефонів, радіотелефонів, телефонів з радіотрубкою, мобільних телефонів

2.Сопоставление можливостей передової комунікаційної техніки

3.Воспитать уміння володіти комунікаційною технікою

Вигляд: Лекція


Хід роботи

1.Вітання, перекличка по журналу.

2. Актуалізація накопиченого досвіду – визначення накопиченого

досвіду учнів 2-го курсу.

3. Повідомлення нових знань:

Телефон, радіотелефон, телефон з радіотрубкою

У всіх цих пристроях сигнал на шляху від АТС до абонента долає деяку відстань не по дротах, а по радіоєфіру. Тому відстань, до якої можливий зв'язок, залежить від багатьох чинників: розташування прибудові чи в яру на узгір'ї, у середині залізобетонного приміщення або між багатьох приміщень, яке перешкоджає проходженню радіохвиль. Зв'язок також погіршується, якщо радіотелефон або радіотрубка виявляються поряд з високовольтною лінією, під годину грому, грози, а також під годину сильного дощу або снігопаду, якщо для зв'язку використовуються частоти близько сотень мегагерц.

При використанні телефонами з радіотрубками і особливо радіоподовжувачами без оформлення дозволу можуть виникнути неприємності з Державною інспекцією електрозв'язку(в крайньому випадку теоретично).

Радіотелефон це телефонний апарат, який з'єднується з телефонною станцією не дротами, а по радіоканалу. Радіус дії радіотелефону визначається в основному потужністю вмонтованого у нього передавача і розмірами і розташуванням його антени, а також антени центрального вузла. Як правило, ця відстань складає 60-100км, тобто забезпечує велике місто з приміською зоною. Всі радіотелефони в цій зоні обслуговують порівняно невелику (не більше декількох сотень) кількість каналів (робочих частот), по одній розмові на шкірному каналі. Оскільки лише деякі абоненти використовують телефон майже безперервно, та кількість телефонів може перевищувати число допустимих каналів в п'ятдесят разів і складати декілька тисяч.

  Оплата за розмови по радіотелефону (як і по стільниковий) найчастіше ведеться щохвилини. Іноді в абонентську платню включають вартість деякої години розмови, например, 30 мін щодоби. В цьому випадку додатково платиться тільки тій година, на яку збільшили поточний ліміт.





4. Підбиття підсумків занять – у формі діалогу порівняти можливості комунікаційної техніки 20 століття (звичайні телефони) і 21 століття; телефону і радіотелефону, мобільний зв'язок(GPRS,SMS,MMS).

5. Домашнє завдання: конспект (1 стр) сучасної оргтехніки (плейры на основі жорсткого диска) з же. CHIP.






Заняття №3

Тема: Сучасні телефонні апарати.

Мета: 1) Вивчення сучасних телефонів

2) Розвинути навики використання всіх функцій сучасного телефону

3) Виховати точність і акуратність при використанні сучасних комп'ютеризованих телефонах

Вигляд: Комбіноване заняття
Хід заняття

1. Вітання, перекличка по журналу

2. Актуалізація накопиченого досвіду – визначення накопиченого досвіду що вчаться 2-го курсу

3. Повідомлення нових знань:

Властивості сучасного телефону

1.Автоматичне визначення номера:

-БФТ визначить номер абонента, який вам телефонує;

-запомнит годину і дату телефонного дзвінка;

-покажет тривалість розмови.

2.Музика і голос:

-голосом повідомить номер абонента, який телефонує;

-поможет вам відрізнити абонента за допомогою музичного сигналу виклику. Автододзвін, автонабір:

-автоматически додзвониться за потрібним номером;

-автоматически набере номер, наявний в пам'яті;

-автоматически набере номер при натиску однієї клавіші;

-упростит і прискорить дзвінок до абонента в іншому місті;

-и автоматично додзвониться до абонента у вказаний вами час.

4.Автоответчик:

-попросить абонента передзвонити за вказаним вами номером;

-запишет інформацію, передану абонентом.

5.Записник має в пам'яті необхідні вам номери телефонів.

6.Заборона дзвінків виключить зв'язок з небажаним абонентом, зафіксує факт дзвінка.

7.Захоплення телефонної лінії: БФТ визначить момент закінчення розмови при паралельному або спареному телефоні і лише тоді запропонує телефону лінію для вашого користування.

8.Утримання піднятої трубки: БФТ автоматично утримує трубку в піднятому стані, поки не буде піднята трубка на паралельному телефоні.

9.Календар, годинник покаже вам день тижня, число, місяць, годи годину пори.

10.Режим «Hold» забезпечить конфіденційність при піднятті трубки.

11.Збереже в пам'яті номера телефонів абонентів, які дзвонили по



4. Практична робота – запис в конспекті умови практичної роботи:

Практична робота №1

Тема: Комунікаційна техніка
Хід роботи

1. Визначення функцій телефону, радіотелефону, телефону з радіотрубкою, пейджера на вигляд

2. Визначення і використання автонабору і автодозвона

3. Використання функцій міні – АТС (перенаправлення дзвінків)

4. Запис повідомлень автовідповідача

5. Відправка – прийом текстових повідомлень за допомогою пейджера і стільникового телефону

6. Тих. обслуговування – підключення до лінії, заміна батарей

V. Підбиття підсумків заняття (виставляння оцінок за практичну роботу)

VI.Д/з Перспективи мобільного зв'язку







Заняття №4

Тема: Факсимільний апарат

Мета: 1) Вивчити факсимільний апарат

2) Розвинути уміння відправляти факсимільні повідомлення

3) Виховати точність, чіткість і акуратність при відправці/отриманні факсів

Вигляд: лекція практичної спрямованості
Хід заняття

1. Вітання, перекличка по журналу

2. Актуалізація накопиченого досвіду – учні повідомляють свої уявлення про необхідність і важливість використання факсимільного зв'язку

3. Повідомлення нових знань:

Факсимільний апарат



Факсимільний апарат дає можливість вести звичайні телефонні розмови, підключивши паралельний телефон; приймати факсимільні повідомлення (так звані факси) з іншого факсу, зраджувати свої; працювати в режимі автовідповідач-факс; автоматично приймати повідомлення голосом, а також факсимільні повідомлення; набирати номер телефону, не піднімаючи трубки, багато разів повторювати виклик абонента («додзвін»); запрограмувати і зберігати в пам'яті декілька десятків телефонних номерів, викликати їх нажатим однієї або трьох клавіш; «засекретити» окремі номери; копіювати документи; записати двосторонню розмову, щоб мати можливість потім прослуховувати її; маніпулювати писаними повідомленнями; подзвонити по телефону з іншого телефону і прослуховувати всі повідомлення голосом, записані факсом; з іншого телефону перепрограмувати звукове повідомлення автовідповідача; з іншого факсу запросити факсимільне повідомлення; телефонувати з іншого телефону і прослуховувати, що відбувається у вашому офісі.

До комплекту факсимільного апарату входять: факс, телефонна трубка, шнур підключений телефонній мережі, мережевий шнур, шнур з'єднання телефонної трубки, мікрокасета з магнітною стрічкою, рулон паперу для друку, лоток для документів, які подаються. Під годину встановлення факсу рекомендується з'єднати до нього паралельний телефон – він виручить при зникненні напрузі в мережі. Факс слід з'єднати до окремої розетки в мережі. Якщо на телефонній лінії, до якої підключений факс, встановлений паралельний телефон, не використовуйте його під годину прийому-передачі факсимільних повідомлень, щоб не погіршити зображення, яке передається.

Використовуйте відповідну мережеву розетку для трипровідного, з шириною заземлення, мережевого шнура факсу. Встановіть факс по можливості далі від кондиціонерів, радіаторів, електродвигунів, ламп денного світла і іншого оснащення, яке створює електричні перешкоди. Факс і касета магнітної стрічки повинні бути захищені від прямих сонячних променів, пилку, вологи, високої температури і вібрації. Не накривайте корпус чим-небудь зверху, якщо він включений.

На малюнку зображена панель управління сучасної моделі факсу Panasonic. Вимикач з мережі знаходиться праворуч на задній стінки апарату над мережевим шнуром. Під кришкою відсіку з мікрокасетою розміщено: Greeting Record (клавіші) – для запису вітання автовідповідача; Greeting Check (клавіші) – для відтворення вітання автовідповідача; Icm Erase (клавіші) – для стирання записаних автовідповідачем повідомлень; FF (Fast Forvard) (клавіші) – для швидкого перемотування магнітної стрічки вперед до бажаного місця; Rew/Rewind (клавіші) – для швидкого перемотування магнітної стрічки назад до бажаного місця; All Messages (клавіші) – для відтворення всіх записаних автовідповідачем повідомлень.

На лицьовій панелі розміщені; Help (клавіші) – для отримання короткої інструкції по програмуванню факсу; Polling (клавіші і індикатор) – для опитування віддаленого факсу. Індикатор освітлюється при включенні функції опитування; Paper Out (індикатор) – освітлюється при закінченні паперу в рулоні; Alarm (індикатор) – освітлюється при появі поломок; Calls – рідкокристалічний індикатор; Light Original (клавіші і індикатор) – для передачі або копіювання оригіналів маленької контрастності. При включенні режиму індикатор освітлюється; Resolution (клавіша і індикатор) – для встановлення щільності лінії сканування при введенні документів різної контрастності; Receive Mode (клавіші і індикатор) – для вибору бажаного режиму прийому; Memo/2 way Rec (клавіші) – для пуску і установки запису повідомлення або двосторонньої розмови; Stop (клавіші) – для зупинки роботи в режимі автовідповідача; New Messages (клавіші) – для прослуховування тільки нових повідомлень, записаних автовідповідачем; Pause ( клавіші) – для введення пауз в телефонний номер при програмуванні; Flash (клавіші) – для доступу до послуг до локальної АТС; Redial (клавіші) – для виклику останнього набраного номера; Mute (клавіші і індикатор) – використовується якщо бажано щоб кореспондент чув ваш голос; Program (клавіші) – для включення/відключення програмування; Set (клавіші) – для установки параметрів і програмування; Auto Dial (клавіші) – для швидкого набору номера; SP-Phone/Voice STDBY (клавіші і індикатор) – для набору номера без підняття трубки. При включенні режиму індикатор освітлюється (1-12 клавіші) – для набору телефонного натисненням однієї клавіші; Stop/Clear (клавіші і індикатор) – для зупинки передачі або копіювання режиму індикатор освітлюється; MYCOPY (клавіші) – для включення копіювання; Start (клавіші і індикатор) – для включення передачі документів, друку переліку телефонів і звітів.

Перш ніж записати початкове повідомлення і вимкнути режим автовідповідача необхідно встановити мікрокасету з магнітною стрічкою. Для цього треть-открыть кришку відсіку, встановити касету так, щоб магнітна стрічка була в правом що подає подкасетнике, якщо дивитися зверху. Магнітна стрічка повинна провисати в касеті. Через шість місяців роботи рекомендується перевернути касету на іншу сторону, а через рік замінити на нову. Факси Panasonic використовують касети типу РТ-30 МС або РТ-60 Мс.

Початкове повідомлення – це те, що відтворює ваш факс в режимі автовідповідача, повідомляючи, що вас не на місці, і пропонуючи передати факс або повідомлення голосом. Рекомендаційна тривалість повідомлення – 12 секунд, але не більше 16 секунд, причому паузи між словами не повинні перевищувати 2 секунд. Для запису вашого початкового повідомлення необхідно відкрити кришку відсіку, де встановлена мікрокасета, і натиснути на клавішу OGM REC, поки не з'явиться звуковий сигнал, потім відпустити її. Відразу починайте говорити в мікрофон, чітко і голосно, на відстані приблизно 20 з (мікрофон розміщений в нижній частині підставки телефонної трубки). Після закінчення вашого OGM знову натисніть клавішу OGM REC. Факс відтворює OGM, підтверджуючи його запис в мікросхему. Далі факс знову відтворює OGM, тепер уже записуючи його на мікрокасету. При недостатній чутності скористайтеся регулятором гучності на підставці телефонній трубці. Для перевірки вашого початкового повідомлення натисніть OGM Play – факс відтворює ваше OGM. Для перепису OGM повторите вище приведені дії.

Якщо необхідно обірвати передачу, то натисніть STOP/Clear, поки не з'явиться звуковий сигнал. Для викидання документа натисніть STOP/Clear ще раз.

Дозволену здатність і контраст документів регулюють клавіші Resolution; режим Standart застосовується при передачі друкарських або рукописних оригіналів з чіткими знаками; Fine використовується для оригіналів з дрібними знаками; Super Fine подвоює дозвіл порівнює з режимом Fine; Half Tone використовується при передачі оригіналів, які містять фотокартки, малюнки з тонами і так далі. При цьому режимі дозвіл встановлюється автоматично. Клавіші Light Original використовується при передачі або копіюванні блідих оригіналів.

Автоматичний прийом здійснюється натисненням клавіші Receive Mode для установки режимів Ans/Fax, Tel/Fax, Fax. Ans/Fax встановлюється тоді, якщо ви залишаєте офіс. Апарат автоматично визначає тип повідомлене і перемикається в режим автовідповідача на прийом факсимільного повідомлення. Tel/Fax встановлюється, тоді якщо ви в офісі. Ви зможете розмовляти по телефону якщо ж прямує передача факсимільного повідомлення або ви піднімаєте трубку у відповідь на виклик, йде автоматичне перемикання в режим факсу. Автовідповідач не працює. Fax встановлює прийом тільки факсимільних повідомлень.

Ручний прийом здійснюється натисненням Receive Mode для встановлення режиму Tel. При цьому факс працює як телефон. Якщо часом телефонної розмови ви бажаєте прийняти факс, натисніть Start з покладете трубку.

Зверніть увагу, якщо з обох сторін паперу з'являються червоні смужки те освітлюється індикатор PAPE OUT.





4. Підбиття підсумків заняття – сформулювати разом з учнями

наступні способи використання факсимільного апарату

Варіант 1. Автоматичний

На приймаючій стороні апарат знаходиться в режимі FAX (або за допомогою настройок кнопки Program, або за допомогою кнопки Auto Receive). На відправляючій стороні – поміщаємо документ текстом вниз, заголовком вперед, вибираємо якість Resolution (Half Tone, Standart, Fine, Super Fine), набираємо номер факсу, натискаємо кнопку Start.

Варіант 2. Ручний

Додзвонюємося до приймаючої сторони. Вибираємо якість документа на відправляючій стороні. Одночасно на відправляючій і приймаючій стороні кнопку Start. Після закінчення відправки факсу підтверджуємо факт отримання і якість факсу. При необхідності («факс не пройшов») повторюємо відправку.

5. Домашнє завдання: відправка факсу за допомогою ПК.







Заняття № 5

Тема: Сканери

Мета: 1) Вивчення видів сканерів

2) Розвиток уміння роботи з сканером

3) Виховати точність і акуратність при роботі з сканером

Вигляд: лабораторно-практичне заняття



Хід завдання

I. Вітання, перекличка по журналу

II. Актуалізація накопиченого досвіду – з'ясування знань учнів по роботі з сканером.

III. Повідомлення нових знань

Сканери

Сканування – переклад зображень в цифровий, комп'ютерний вигляд, аж до самого останнім часом залишалося вотчиною професіоналів. Проте час невблаганно: те, що було вчора долею вибраних, сьогодні стало доступним всім.

Абсолютно несподівано виявилось, що кожен другий користувач мало не головною справою свого життя вважає складання комп'ютерної колекції власних фотографій, кожному третьому терміново потрібно «загнати» в комп'ютер зібрання творів Жюля Вірна в ста томах. Ну, а кожному залишився сканер просто ПОТРІБЕН – без пояснення причин. Для сканування і подальшого друку грошей або проїзних квитків, наприклад.

У результаті ми з вами визначили два головні завдання, для вирішення яких вам може потрібно сканер:

- сканування зображень;

- сканування тексту для подальшого розпізнавання (переклад з формату «картинки» з незрозумілими карлючками у формат власне тексту).

Звичайно, для якісного сканування і обробки зображень необхідний сканер набагато якісніший, ніж для простого сканування текстів. Але перш ніж тягнути жадаючі руки до самого «навороченого» сканера, розміркуйте: а якого, власне, якості ви чекаєте від введеного через сканер зображення?



IV. Практична робота по скануванню текстів і малюнків (устаткування – ПК, з підключеним до нього сканером). Запис в конспекті умови практичної роботи.



Практична робота № 2

Тема: Сканери

Хід роботи:

1. Помістити на скло сканера лист з текстом і графікою. Запустити програму Adobe PhotoShop і Abbyy Fine Reader.

2. У програмі Adobe PhotoShop в меню Файл > Імпорт > Twain вибрати отримання даних з сканера. У вікні, що з'явилося, вибрати вигляд (кольорове) сканування і якість (300 . 600 dpj.). Зробити Prescan (попереднє сканування), виділити потрібний фрагмент, натиснути кнопку Scan. Отриманий результат, передані в програму Adobe PhotoShop, зберегти (Файл > Зберегти).

3. Запустити Abbyy Fine Reader і використовувати кнопки 1 (одержати дані з сканера), 3 (разпознать) і 5 (передати дані в Word).

V. Підведення підсумків.

VI. Домашнє завдання – проектори, що підключаються до ПК.



Заняття №6

Тема: Аудіотехніка

Мета: 1) Вивчення запису звуку за допомогою диктофона і персонального комп'ютера

2)Развить навики запису звуку

3)Воспитать уміння запису голосових повідомлень

Вигляд: лабораторно-практичне заняття

Хід заняття

1.Вітання, перекличка по журналу

2.Актуалізація накопиченого досвіду-визначення

знань учнів про звук і звукотехнике

3.Повідомлення нових знань:

Цифрові диктофони і mp3-плееры

Побутові і комп'ютерні технології невблаганно зближуються, збагачуючи один одного. Правда, до певного часу ця дія була дещо односторонньою: «Мічуріни» від електроніки посилено щепили трудязі-комп'ютеру якості побутової техніки. А тому сьогодні квартирний ПК працює за сумісництвом і телевізором, і програвачем компакт-дисків. Дивно тільки, що каву ще не варить.

Але з появою новітніх стандартів компресії звуку комп'ютер нарешті дістав можливість відігратися. І тепер уже його чисто комп'ютерні здібності щосили копіюють виробники домашньої електроніки.

Створений на початку 90-х років формат компресії Mpeg I Layer Til (або просто МР3) дозволило стискати звукову інформацію в десятки разів з мінімальною втратою якості і в пять-шесть раз – взагалі без іншої. Всього через п'ять років розповсюдження МР3 породило революцію в радіомовленні, Інтернет-телефонії – проте найбільший подарунок творці цього стандарту піднесли піратам. Ще б – стало можливим втискувати на традиційний компакт-диск до 10 - 12 годин музики! Що відбулося потім, МИ з вами чудово знаємо:

Тільки в течії 1998 – 1999 років на російському ринку з'явилося близько 300 найменувань МР3 дисків, що розійшлися в кількості не менше мільйона екземплярів, що відповідає 10 000 000(!) звичайних аудіодисків.

Сьогодні перекласти звук з компакт-диска у формат МР3 може будь-який користувач, благо безкоштовного програмного забезпечення в Інтернеті і на компакт-дисках вистачає. Якість стиснення при цьому можна регулювати.

Основний параметр якості МР3-файла називається бітрейтом і позначає швидкість музичного потоку (у Кбіт в секунду, kbps). Чим більше бітрейт – тим якісний звук.

На більшості піратських МР3-коллекций записана музика з бітрейтом 128 – 160 kbps, що відповідає 11 і 8-кратного ступеня стиснення. Якість звуку при таких бітрейтах трохи вище, ніж у традиційної аудіокасети, а при бітрейтах 224-256 kbps (5 і 6-кратне стиснення) відмінності між МР3-звуком і звучанням компакт-диска практично повністю зникають.

Плеєри на основі флеш-пам'яті. Перші автономні, незалежні від комп'ютера інформації крихітну карту перезаписуваної флеш-пам'яті CompactFlash або MMC – таку саму, як ми пам'ятаємо, застосовуються в цифрових фотоапаратах. І сьогодні «флеш-плеєри» - найпопулярніший і такий, що купується типМР3-плееров на ринку. Свої моделі цих пристроїв представили такі крупні виробники побутової техніки, як Sony, LG, Samsung і багато інших.

Флеш-плеєри відрізняються незвичайною компактністю – деякі моделі за розміром не більше сірникової коробки. У них низький рівень енергоспоживання і у ряді випадків є вельми корисні «доповнення» типу FM-тюнера.

На жаль, максимальний об'єм пам'яті, підтримуваної такими плеєрами, порівняно не великий (256 Мбайт). Більшість же плеєрів сьогодні оснащено всього 64 – 128 Мбайт пам'яті, що вміщає, відповідно, від 1 до 2 годин МР3-музыки (коефіцієнт стиснення – 1^12). При цьому звучати така «коробка» буде трохи гірше стандартної аудіокасети.



4.Практична робота (устаткування-диктофон з

касетами магнітної полоненої; комп'ютери із звуковою

картою і гарнітурою, форма проведення

-практическая робота по освоєння звукозаписних

пристроїв).Записать у конспектах

умова практичної роботи:



Практична робота №3

Тема: Звукозапис

Хід роботи

1.Включити диктофон (спорядити батарей і помістити

касету). Визначити призначення основних

кнопок «Play», «Record», «Stop».

2.Визначити призначення регуляторів, індикаторів

(тривалості запису) і роз'ємів(для підключення

гарнітури)

3.Самостійно записати 10-20 секунд мови.

4.Включити ПК і виконати послідовність

дій: меню Пуск=> Программы=> Стандартные=> Развлечение=>

Звукозапис.

У вікні, що з'явилося, в меню файл=> Властивості натиснути кнопку

"Перетворити" і вибрати якість запис

"Запис з компакт-диска"

5.В основному вікні програми за допомогою кнопки "Запис" записати 20-30 секунд мови.

6. У меню "Ефекти" додасть ефекти: увеличение/уменшение гучність, увеличение/уменшение швидкості, обернути, луна.



V. Підбиття підсумків заняття - формулювання висновків і виставляння оцінок.

VI. Домашнє завдання - конспект (1 стор.) плейєри на основі флеш-пам'яті.





Заняття №7

Тема: Цифровий фотоапарат і цифрова відеокамера

Мета: 1) Вивчення цифрового фотоапарата та відеокамери

2) Розвинути уміння фотографувати за допомогою цифрового фотоапарата.

3) Виховати уміння фотографувати звичайним і цифровим

фотоапаратом.

Вигляд: Лабораторно-практичне заняття.
Хід заняття

1. Вітання, перекличка по журналу.

2. Актуалізація накопиченого досвіду – перевірка знань і умінь по роботі

з фотоапаратом.

3. Повідомлення нових знань.

Див. збірку лекцій.

4. Практична робота з цифровим фотоапаратом.

Запис в конспекті умови практичної роботи:
Практична робота №4
Тема: Цифровий фотоапарат
Хід роботи

1. Включити фотоапарат (спорядити батареї, підключити зовнішню карту

пам'яті)

2. Зробити фотознімок, проглянути знімок за допомогою кнопки Reveiw.

Стрілками управління курсора перегорнути фотографії і зробити

масштабування.

3. За допомогою кнопки “Menu” набудувати поточну дату і кількість кольорів

(кольорове, чорно-біле, відтінками сірого)

4. Зробити запис відео ролика.

5. Переписати по USB- дроту на ПК зроблені фотографії і ролики



Практична робота №5



Тема: Відеокамери.
Хід роботи



1. Включити відеокамеру (підключити акумулятор, помістити касету з магнітною плівкою).

2. Використовувати кнопки Record, перемикання між режимами Запис і відтворення, масштабування Zoom, перемотування << і >>, відтворення Play, зупинка Stop, припинення Pause.

3. Самостійно зробити запис відео.



V. Проведення підсумків – сформулювати висновки і виставити оцінки за роботу

VI. Домашнє завдання – конспект (1 стор.) професійні цифрові фотоапарати.









Заняття № 8



Тема: Тематична атестація по оргтехніці.

Мета: 1) Перевірка знань учнів.

2) Виконання самостійної дослідницької роботи.

3) Виховати прагнення до використання нових інформаційних технологій.

Вигляд: Комбінований урок перевірки знань.


Хід заняття



1. Вітання, перекличка по журналу.

2. Контроль виданого за 10-12 днів наперед завдання – написати доповідь на тему «Новинки організаційної техніки».

3. Фронтальний усний опит всіх учнів по вивчених раніше пристроях і правилах їх експлуатації.

Питання:

a) Ксерокс

b) Принтер

c) Факс

d) КПК

e) Ноутбук

f) КПК

g) Електронний записник

h) Диктофон

i) Гарнітура

j) Фотоапарат

k) Відеокамера

l) Сканер

m) Телефон

n) Радіотелефон

o) Мобільний телефон

4. Підбиття підсумків заняття – виставляння оцінок по темі «Організаційна техніка» (шляхом виведення середньої оцінки доповіді (письмово) і відповіді (усно)).